«Όσο παράδοξο και αν ακούγεται δεδομένου ότι οι περισσότεροι από μας συνήθως αντιλαμβανόμαστε μία συμπεριφορά ως δραστηριότητα η οποία περιλαμβάνει κάποιας μορφής κίνησης, ο ύπνος είναι μία μορφή συμπεριφοράς –που όμως παρά την σημαντική συμβολή στη σωματική και ψυχική υγεία, οι άνθρωποι έχουν συχνά την τάση να αναβάλλουν. Το γιατί συμβαίνει αυτό έχει παραπάνω από μία αιτίες και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από τη φάση της ζωής στην οποία βρίσκονται. Εάν λοιπόν εξαιρέσουμε άτομα ηλικίας 15-24 χρονών τα οποία τείνουν να έχουν αντοχές μεγαλύτερες και να θεωρούν τον εαυτό τους «ατρόμητο», το να αναβάλλουμε συστηματικά την ώρα του ύπνου μπορεί να μαρτυρά -σε πρώτο επίπεδο τουλάχιστον- μία σαφή ιεράρχηση προτεραιοτήτων αφού προς όφελος της καριέρας, της οικογένειας, ή της επίτευξης ενός συγκεκριμένου στόχου παραμερίζουμε τις προσωπικές μας ανάγκες και κατ’επέκτασιν τον ίδιο μας τον εαυτό. Υπάρχει βέβαια και μία άλλη αιτία η οποία σχετίζεται με την πίεση που μας ασκεί η καθημερινότητα: η ανασφάλεια και ο συνεχής κίνδυνος αποτυχίας μας δημιουργούν άγχος το οποίο μας καταβάλλει που οι αρνητικές σκέψεις και τα συναισθήματα που μας δημιουργούνται μας ωθούν στο να παραμερίζουμε βασικές μας ανάγκες όπως αυτή του ύπνου.»

Διαβάστε περισσότερα...

Ζητήσαμε από τον Ψυχολόγο, Γιώργο Πανταζόπουλο , να μας μιλήσει για την κατάσταση ενός ατόμου που λειτουργεί κάτω από κλίμα φόβου, αλλά και τους τρόπους αντίστασης σε κάθε είδους προσπάθεια τρομοκράτησης μας.

"Ο άνθρωπος όντας σε κατάσταση φόβου είναι ικανός να κάνει πράγματα που δεν θα έκανε σε κατάσταση ηρεμίας. Παράλληλα βάζει σε προτεραιότητα τις βασικές του ανάγκες για να επιβιώσει...

Διαβάστε περισσότερα...

Μιλώντας στην «Ε» , ο ψυχολόγος Γιώργος Πανταζόπουλος αναφέρει πως
"το ίντερνετ αποτελεί διέξοδο για τα παιδιά, καθώς πλέον δεν υπάρχει ‘το φαινόμενο της γειτονιάς’ όπου βγαίνουν τα παιδιά και παίζουν εκτός σπιτιού. Έτσι, επικοινωνούν μεταξύ τους είτε χρησιμοποιώντας τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και κυρίως το facebook είτε παίζοντας παιχνίδια στο Ίντερνετ. Έχει αντικατασταθεί, δηλαδή, ο ρόλος ενός παιχνιδιού σαν φυσικά με τα διαδικτυακά παιχνίδια και τις κονσόλες. Ακόμη, είναι εύκολο το παιδί να εθιστεί σε κάποιο παιχνίδι, γιατί με τα σύγχρονα γραφικά και τη συνεχή δράση δεν το βαριέται. Αλλά επειδή είναι και τόσα πολλά τα παιχνίδια που κυκλοφορούν, και να βαρεθεί κάποιο, αμέσως βρίσκει το επόμενο".

Διαβάστε περισσότερα...
Σελίδα 1 από 2